یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 12 دی 1400/ شماره 435
بازی یکطرفه نیما در تعیین قیمت های پایه،تداوم رُشد دلار نیمایی،ثبات دلار صرافی طی دو روز،ثبات در قیمت های بازار،افزایش 223 واحدی بورس تهران،

بازی یکطرفه نیما در تعیین قیمت های پایه
سی و نهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در غیاب قیمت های جهانی و با درصد افزایش دلار نیمایی، محاسبه و منتشر شد. به علت تعطیلات سال نو میلادی 2022 و عدم انتشار قیمت های جهانی، قیمت های پایه دومین هفته دی ماه، صرفا با درصد تغییرات نیما محاسبه شد. دلار نیمایی 155 تومان یعنی 64 صدم درصد افزایش داشت و به همین نسبت، قیمت پایه همه کالاها، رشد کرد. دلار نیمایی که قیمت های پایه امروز با آن محاسبه شد، 24,479 تومان بود و مانند هفته های گذشته، امروز هم بالاترین نرخ نیما در سال 1400 ثبت شد. تا پایان سال، اختلاف دلار نیمایی و دلار صرافی به 5 درصد خواهد رسید.

تداوم رُشد دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 24 هزار و 479 تومان رسید و نسبت به دلار قیمت های پایه یکشنبه گذشته، 155 تومان افزایش یافت. نکته مهم دلار نیمایی امروز عقب نشینی میانگین روزانه از 24 هزار 600 تومان به 24 هزار و 500 تومان است.

ثبات دلار صرافی طی دو روز
دلار صرافی ملی که پایان هفته گذشته را با 27 هزار و 395 تومان به پایان رساند، دیروز و امروز هم در 27 هزار و 395 تومان ثابت ماند. دلار آزاد امروز هم کاهشی بود و از 29 هزار و 760 تومان به 29 هزار و 500 تومان عقب نشینی کرد تا اختلاف صرافی و آزاد به 2 هزار و 105 تومان برسد.

ثبات در قیمت های بازار
هر چند امروز قیمت های پایه همگی فقط تحت تاثیر نیما 64 صدم درصد افزایش داشتند اما قیمت های بازار عمدتا بدون تغییر یا با تغییری جزئی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس گروه سنگین بادی 200 تا 400 تومان افزایش و گروه سبک فیلم بدون تغییر تا 300 تومان کاهش و سایر گروه ها بدون تغییر بودند. در گروه پ پ نساجی قیمت کالاها 100 تا 200 تومان افزایش داشت و پ پ های شیمیایی نیز یا بدون تغییر بودند یا اندکی کاهش داشتند.

افزایش 223 واحدی بورس تهران
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، کاهشی به پایان رسانده بود، امروز را اما افزایشی آغاز کرد و در پایانِ معاملات با 223 واحد رُشد، به 1 میلیون و 379 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟